گزارشی از سفر دو روزه دکتر لاریجانی به کاشمر
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر دو روزه خود به کاشمر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس، بر مزار شهدای مدفون در جوار آرامگاه شهید مدرس حضور یافت و همچنین از نرم‌افزار چندرسانه‌ای زبان سرخ که شامل زندگینامه، فعالیت‌ها، تصاویر، فیلم، عکس و مجموعه مقالات شهید مدرس است، رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،‌ علی لاریجانی روز گذشته (یکشنبه 10 آذر) ساعت 11 و 30 دقیقه صبح به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس، تهران را به مقصد مشهد ترک کرد؛ در این سفر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمدرضا محسنی ثانی، نصرالله پژمان‌فر و ابوالقاسم خسروی رئیس مجلس را همراهی کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت 12 و 40 دقیقه روز گذشته وارد فرودگاه مشهد شد و مورد استقبال فروزان‌مهر استاندار خراسان رضوی، علوی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

وی سپس برای شرکت در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس از شهر مشهد مقدس راهی شهرستان کاشمر محل آرامگاه شهید مدرس شد.

دکتر لاریجانی عصر روز گذشته پس از ورود به شهرستان کاشمر نیز مورد استقبال برخی مسئولان محلی از جمله مهدی فروزان فرماندار شهرستان کاشمر و حجت‌الاسلام یعقوبی امام جمعه کاشمر قرار گرفت؛ ضمن اینکه فروزان‌مهر استاندار خراسان رضوی و دکتر علوی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی رئیس مجلس را در این سفر همراهی می‌کردند.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با حضور در مزار شهدای مدفون در جوار آرامگاه شهید مدرس، ضمن قرائت فاتحه به این شهدا ادای احترام کرد.

در ادامه رئیس مجلس با حضور در آرامگاه شهید مدرس، از نرم‌افزار چندرسانه‌ای زبان سرخ که شامل زندگینامه، فعالیت‌ها، تصاویر، فیلم، عکس و مجموعه مقالات شهید مدرس است، رونمایی کرد.

لاریجانی همچنین از موزه آثار و اسناد و مجموعه فرهنگی شهید آیت‌الله مدرس بازدید کرد.

سپس مراسم هفتاد و ششمین سالرور شهادت آیت‌الله مدرس با سخنرانی حجت‌الاسلام یعقوبی امام جمعه کاشمر آغاز شد. وی با اشاره به اینکه امروز که روز مجلس است، تلاش و فعالیت مجلسیان و نمایندگان مجلس را ارج می‌نهیم، خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شما در سال‌های گذشته که در محل آرامگاه شهید مدرس حضور یافتید، محل مناسبی برای برگزاری مراسم نداشتیم و این مراسم در سرمای آذرماه برگزار می‌شد، اما عنایت مجلسیان و حمایت آستان قدس رضوی باعث شد امروز این جایگاه و سالن ارزشمند احداث شود که صمیمانه از شما تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه سخنانش با بیان اینکه زیارتگاه مدرس را باید تبدیل به یک پایگاه جهانی کنیم، افزود:‌ اگر بخواهیم دینداران را، سیاستمدار تربیت کنیم، مکتب مدرس، جامع‌ترین مکتب است.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه در کنار آرامگاه آیت‌الله مدرس، مسئولیت بس عظیمی داریم، تصریح کرد: برای ادامه راه شهید مدرس استقامت، ساده‌زیستی، دوری از تجملات، نخریدن اجناس بیگانگان، به اقتصاد داخلی فکر کردن و زیر بار قراردادهای سنگین نرفتن را باید از آن شهید بیاموزیم.

در ادامه این مراسم اسماعیل‌نیا نماینده مردم کاشمر نیز به‌عنوان دومین سخنران به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن خیرمقدم به رئیس مجلس و سایر میهمانان و مسئولان استان خراسان رضوی گفت: امیدواریم خداوند توفیقی دهد که راه شهید مدرس را ادامه دهیم؛ قدر رهبر معظم انقلاب را بدانیم و راه شهدا را ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم توفیق این را داشته باشیم تا شخصیت‌هایی مانند مدرس در این جامعه تربیت شوند، زیرا مدرس و مدرس‌ها حیات‌دهنده زندگی هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، همچنین به ظرفیت‌ها و موقعیت جغرافیایی شهرستان کاشمر اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تلاش‌های دکتر روحانی و دولتی که می‌خواهد فراجناحی عمل کند و شایسته‌سالاری را نیز در جامعه حاکم کند، مشکلات این دیار و سایر نقاط کشور رفع شود.

علوی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز به‌عنوان سومین سخنران مراسم، گفت: سلام گرم آیت‌الله واعظ طبسی را به مردم شهیدپرور منطقه عرض می‌کنم.

وی در بخشی از اظهاراتش با اشاره به فرمایشات امام رضا (ع) گفت: ایشان می‌فرمایند اگر در کنار نعمتی قرار گرفتید و خداوند متعال به شما نعمتی ارائه داد، آن را نیکو بشمارید اما اگر از نعمت پاسداری نکردید، آن را به زودی از دست می‌دهید و به سادگی برنمی‌گردد؛ امروز انقلاب اسلامی و مدیریت اسلامی یک نعمت الهی است و باید آن را قدر بدانیم.

علوی با بیان اینکه شهید آیت‌الله مدرس نیز یک نعمت الهی بود که مبارزه کرد و آثار و زحمات آن منجر به پیروزی انقلاب شد، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز یک نعمت الهی است.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد‌: اگر امروز بخواهیم الگویی از مدیریت درخشان اسلامی را مشاهده کنیم، اقدامات آستان قدس را باید پژوهش کنیم.

وی افزود: از ابتدای شهادت امام رضا (ع) تا اوایل انقلاب هزار و اندی سال می‌گذرد که در این مدت تمام حکام و سلاطین 5 هزار مترمربع رواق در حرم مطهر امام رضا (ع) ساختند، اما در این 30 سال بعد از انقلاب 65 هزار متر مربع رواق ساخته شد.

علوی گفت: در دوران پهلوی و صفویه حدود 27 هزار مترمربع صحن ایجاد شد و این درحالی است که این میزان در دوران انقلاب اسلامی 260 هزار مترمربع است؛ این نتیجه مدیریت اسلامی است که متولیان جهان اسلام امروز از معماری حرم مطهر امام رضا (ع) الگو می‌گیرند و این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: می‌بایست این نعمات را قدر بدانیم و در مسیر اهداف انقلاب اسلامی نیز تلاش کنیم.

چهارمین سخنران این مراسم نیز فروزان‌مهر استاندار خراسان رضوی بود که در بخشی از اظهاراتش گفت: زندگی و مسیر مبارزاتی شهید مدرس به خوبی نشان می‌دهد که وی در طول عمر خویش تمام تلاش خود را در جهت اعتلای اسلام کرد و در جهت نشر حقانیت بسیار کوشیده است.

وی ادامه داد: زندگی‌، اخلاق و رفتار شهید مدرس الگویی تمام و کمال برای سیاستمداران و حق‌طلبان است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تواضع، ساده‌زیستی، دوری از تجملات و... از ویژگی‌های شهید مدرس بود که باید سرلوحه سیاسیون قرار گیرد، افزود: باید مجری نیات پاک شهید مدرس باشیم.

در ادامه این مراسم دکتر علی لاریجانی به ویژگی‌های شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس اشاره کرد و گفت: خیلی از بیانات مدرس که حتی امروز برای ما راهگشا است در دسترس نیست و یا رسانه‌ها آنگونه که باید آن را عیان نکردند، حرکت‌های بزرگی که شهید مدرس در تاریخ ایران در زمان مشروطه ایجاد کرد و بعضی از مشکلاتی که بر ملت ایران روا شده بود، با حضور یک تنه خود تغییر داد که بسیار اقدامات ارزشمندی بود و انصافاً حق پدری بر ملت ایران دارد.

وی با اشاره به بیانات شهید مدرس گفت: به نظر ایشان عامل اصلی پیشرفت اروپاییان و پس‌رفت جوامع اسلامی قبل از مشروطه این بود که جوامع اروپایی دین را از سیاست جدا نمی‌دانستند ولی جوامع اسلامی دین را از سیاست جدا کردند، لذا جامعه از داشتن افراد متدین که حاکمان مردم باشند و مسائل را دنبال کنند محروم شد و بعدها این موضوع در قالب مشروطیت تحقق پیدا کرد و این نشان می‌دهد که دغدغه شهید مدرس مبنی بر اینکه حاکمان مردم باید افراد متدین باشند، تحقق پیدا کرد و موتور محرک برای مشروطه شد؛ البته این مشروطه‌ای نیست که برخی غرب‌زدگان در آن زمان حضور پیدا کردند و شرایط مشروطه را متاسفانه به سمت دیگری بردند، بلکه تصور مدرس این بود که شرایط استعماری باید از بین برود و مردم بر سرنوشت خود حاکم شوند و مبنای آن نیز دیانت باشد.

لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه ملت ایران پایدار و سرفراز پای عقیده خود در حفظ دستاوردهای هسته‌ای ایستاده،‌ تاکید کرد: اگر ملت ایران راه مذاکره را انتخاب کرد برای این بود که غرب بفهمد که ایران از طریق مذاکرات سیاسی می‌خواهد مسائل این پرونده را حل کند اما این به آن معنا نیست که امکانات دانشمندان خود را هدر بدهد.

وی با بیان اینکه همه ایرانیان با حساسیت آزمون مذاکرات هسته ای را دنبال می کنند، ادامه داد:‌ امروز مجلس، دولت و رجال سیاسی با هوشیاری مسیر مذاکرات را می نگرند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با بیان اینکه مسیر مذاکرات را مسیر خوبی برای حل مسئله هسته‌ای می‌دانیم، ادامه داد: ملت ما باید دانش صلح‌آمیز هسته‌ای را داشته باشد، این از درس‌های شهید مدرس است.

در این بخش از اظهارات رئیس نهاد قانونگذاری حاضرین در مراسم به نشانه تایید و حمایت از سخنان دکتر لاریجانی شعار «مرگ بر ضدولایت فقیه» سردادند.

دکتر لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه مرحوم مدرس در نطق‌های خود در مجلس تاکید بر این داشت که باید بر روی پای خودمان از نظر اقتصادی بایستیم، تصریح کرد: آن شهید والامقام در جایی می‌فرماید «من نگرانم که روزی گوشت و پنیر خود را از خارج بیاوریم». مدرس عزتمندی ملت را بر روی استقلال اقتصادی می‌دانست و نگاه توسعه‌ای عمیقی داشت.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم، با بیان اینکه مرحوم مدرس بر روی اقتصاد مولد تاکید داشت، افزود: راهکار برون‌رفت از شرایط فعلی اقتصاد مولد است؛ همه همت‌ها باید به سمت اقتصاد مولد هدایت شود و ببینیم مشکل کشاورزان چیست تا چرخه اقتصادی آنها تقویت شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: مبنای هدفمندی این بود که با منابعی که حاصل می‌شود کشور را آباد کنیم، اما در حال حاضر آنقدر کسری داریم که یارانه نقدی باید از محل درآمدهای نفتی پرداخت شود؛ آیا این روش اداره است!

لاریجانی افزود: ما باید بیماری اقتصاد را با کمک مردم حل کنیم و اگر می‌خواهیم نگاه مدرس محقق شود، اقتصاد کشور باید پویا شود.

رئیس قوه مقننه کشور با بیان اینکه ما باید قدرت اقتصادی ملت ایران را افزایش دهیم، افزود: باید رونق در تولید به وجود آید و چرخه اقتصادی کشاورز، دامدار و صنعتگر ما باید فعال شود، اما شرایط ما در حال حاضر اشکال دارد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم تاکید کرد: مرحوم مدرس بر روی اقتصاد مولد تأمل داشت که راه برون‌رفت ایران از مشکلات اقتصادی امروز نیز همین است.

لاریجانی پس از اتمام سخنرانی خود به زیارت امامزاده سید مرتضی در شهرستان کاشمر رفت و شب گذشته این شهرستان را به مقصد مشهد مقدس ترک کرد.

وی صبح امروز (دوشنبه 11 آذر) با حضور در مرقد مطهر امام رضا (ع)، بارگاه این امام بزرگوار را زیارت کرد و همچنین دقایقی در بیت خدام مرقد مطهر حضور یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با حضور در منزل واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی با وی دیدار کرد.

شایان ذکر است لاریجانی پس از پایان سفر خود به استان خراسان رضوی و شهرستان کاشمر، ساعت 10 و 35 دقیقه صبح امروز با بدرقه فروزان‌مهر استاندار خراسان رضوی، به همراه اسماعیل‌نیا، پژمان‌فر و ابوالقاسم خسروی سهل آبادی مشهد را به مقصد تهران ترک کرد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور ساعت 11 و 47 دقیقه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد./





تاریخ: دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 68
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 415
بازدید کل : 110154
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت